BAN Clubkampioenschappen reglement
Toernooireglement CK 2025
1. Er wordt gespeeld in de volgende categorieën:
Categorie 1: senior competitiespelers, 6de divisie en hoger.
Categorie 2: senior competitiespelers 7de, 8ste divisie, VJC, NJC, junior com-petitiespelers J1 en senior reservespelers.
Categorie 3: senior recreanten en J2.
Categorie 4: junior competitiespelers J3, J4, J5 en J6
Categorie 5: junior competitiespelers J7, J8 ,J9, J10, J11 en recreanten
De clubkampioenschappen zijn voor competitiespelers verplicht.
Senioren recreanten en spelers van J2 worden geacht zich naar eigen inzicht in te schrijven in categorie 2 of 3.
Junior, Senior en reserve competitie spelers kunnen zich in overleg met de trainers een categorie “hoger” inschrijven.
De toernooicommissie houdt zich het recht, om deelnemers die zich naar het oor-deel v.d. organisatie te laag hebben ingeschreven in een hogere categorie te plaatsen.
Voor de categorieën 1,2 en 3 bestaan de onderdelen Heren Enkel (HE), Dames Enkel (DE), Heren Dubbel (HD), Dames Dubbel (DD) en Gemengd Dubbel (GD).
In de categorieën 4 en 5 spelen we gender neutraal en kan je je inschrijven voor de Gender neutraal enkel (GE4 of GE5) en Gender neutraal dubbel (GD4 of GD5).
Je schrijft je als volgt in:
Bijvoorbeeld je bent speler in de 8ste divisie en je wilt een heren enkel spelen.
Je selecteert dan HE Categorie 2 geeft je op als HE2.
3. Het toernooi vindt plaats in het ICOON op de volgende avonden:
Dinsdag 11, donderdag 13, dinsdag 18 en donderdag 20 maart.
Zaterdag 22 maart zijn dan de kwart, halve en de finales.
Uitgangspunt is dat elke speler doordeweeks en op de zaterdag beschikbaar dient te zijn. Dus alleen op zaterdag spelen kan niet. Op de doordeweekse dagen wordt de Jeugd in het begin v.d. avond gepland en de Senioren vanaf 19:30 uur.
3. Inschrijfgeld: Er is geen inschrijfgeld verschuldigd.
Op zondag kan er na afloop gegeten worden:
– Chinees eten ook vegetarisch € 12,-
– Patat plus een snack. € 7,-
4. Regel met betrekking tot spelen met veren of plastic shuttles:
– Iedereen die in de competitie met plastic shuttles heeft gespeeld, speelt ook met plastic shuttles.
– Iedereen die in de competitie met veren shuttles heeft gespeeld, mag met veren shuttles spelen, mits de tegenstander daarmee akkoord gaat.
– Per wedstrijd worden 2 veren shuttles door de organisatie ter beschikking gesteld. Extra veren shuttles zijn verkrijgbaar bij de wedstrijdtafel voor € 2,50 per stuk. Deze kosten worden samen met het inschrijfgeld per automa-tische incasso geïnd.
5. Iedere deelnemer wordt geacht in de clubkleding te spelen.
6. Het toernooi wordt gespeeld in poules, mochten er in een klasse te veel inschrij-vingen zijn dan kan er gekozen worden voor het poule-afvalsysteem.
7. Bij minder dan 3 inschrijvingen in een onderdeel heeft de toernooileiding het recht het onderdeel te laten vervallen en de betreffende spelers indien mogelijk in een andere categorie te plaatsen.
8. De inschrijving sluit op 8 maart. De loting wordt uiterlijk gepubliceerd op 10 maart.
9. De poulewinnaar wordt bepaald aan de hand van de regels van de BNL.
10.Het is verplicht te tellen op de baan waar je net verloren hebt.
11. De winnaar van een wedstrijd is verantwoordelijk voor het doorgeven van de uit slag aan de toernooileiding.
12. De prijsuitreiking is op zaterdag 22 maart rond 17:30 uur in de kantine van het Icoon (afhankelijk van de eindtijd van de laatste partij).
13.Bij situaties waarin dit reglement niet voorziet, beslist de toernooileiding.
14.Voor vragen kun je terecht bij de commissie leden/toernooileiding:
Sonja Koster, Edwin de Groot en Chris Ketterink of via e-mail:
ck@banbadminton.nl